Perfecte afsluiter Ubud - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Hanneke Schrijver - WaarBenJij.nu Perfecte afsluiter Ubud - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Hanneke Schrijver - WaarBenJij.nu

Perfecte afsluiter Ubud

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

12 December 2012 | Indonesië, Lovina

Heelaa daar ben ik weer hoor!
Fijne sinterklaas gehad allemaal? :)
Even een kleine update met wat thingsies:
Aangezien we stageloos zijn hebben de 1e stageloze week flink aan het onderzoek gewerkt en interviews over acne afgenomen bij twee klassen van een high school in Ubud. Ook hebben we een kijkje genomen bij Sjaki Tari us een foundation voor gehandicapten in Ubud. Was superleuk en interessant daar mee te lopen. Vorige week is deze foundation ook op tv geweest, misschien dat jullie deze wel gezien hebben.
Afgelopen weekend was ons laatste weekend in Ubud, deze werd perfect afgesloten! Namelijk het het Indonesia spirit festival in de yogabarn. Het was echt fantastisch leukiee! Vrijdagavond ging het festival van start met een documentaire over de cultuur van Bali, super indrukwekkend! Ik was een lucky bastard want vroeg de documentairemaker of ik deze kon kopen, hij verkocht ze nog niet, maar ik kreeg er wel 1 in m'n handen gedrukt. Superlief, yiehaa! Daarna was er laughing & shaking meditation van Ratu Bagus. Haha ja dat was nogal lachwekkend en bizar. Sommige mensen leken werkelijk wel in een soort van trance en rolden over de grond, vielen om etc.. Zaterdag en zondag waren er allerlei soorten dansen, yoga, kirtan etc. Het was volop genieten, juices drinken en zweten geblazen maar wat leuheuk!
Maandagochtend zijn we van start gegaan met onze reis! We zijn met de shuttlebus naar Lovina gereden, waar we zowaar een gratis douche in het busje hadden hihi. De bus was niet zo bestand tegen regen;). In de bus een leuke Nederlandse Iris ontmoet en we slapen nu dan ook knussie met zn drie in een bed. hihi lowbudgetgangers. Gisteren zijn we naar Menjangan island geweest, we zijn er wezen snorkelen. Het is een van de mooiste plekken in Azie om te snorkelen en duiken. Het was me een portie moo,i! Gisteravond gerelaxed en op het strand gechilled met wat locals en een reuzekrab! Vanochtend was het opstaan een zware bevalling, hallelujaa om half 6 dr uut en om 6 uur zaten we op een klein houten bootje op zoek naar Dolfijnen. Na een uur hadden we ze gevonden hoor en het was een ware race, al die bootjes met touristen als een malle op die dolfijnen af als ze deze zagen. Haha dat was wel grappig maar ook wel sneu om die beesten zo achterna te racen.
Morgen gaan we naar Java en onze eerste stop is dan de Bromo vulkaan beklimmen!

Mochten jullie het leuk vinden op indonesiaspirit.com staan als het goed is foto's van het festivalletje..
Thankster voor al jullie leuke reacties!

Tot over een klein maandje.
Een groet van de dolfijn en een kusje van hann

• 12 December 2012 - 14:05

Els:

Superleuk Hanneke! Zo te lezen heb je een fantastische tijd daar! Geniet ervan :) Xx

• 15 December 2012 - 14:42

Fam. Ficken - Wetzer, Maasbracht:

Beste Hanneke & Judith;

Het lijkt ons inderdaad een hele bijzondere ervaring, zo'n laugh-and-shacking-sessie bij te wonen ! En ja ....... wij Westerlingen, vaak erg rationeel denkend, hebben best wel eens moeite met het beleven van spirituele sessies en ervaringen; maar, geloof me, er is meer tussen hemel en aarde, dan we kunnen zien, horen en vastpakken ! Jullie zullen toch nog meermaals terugdenken aan deze ervaringen !!!
    Leuk, dat jullie nu nog bijna 3 weken kunnen gaan rond-trekken over Bali & Java en, gelijk hebben jullie, plan beslist niet teveel, maar wacht af, waar "de wind" jullie heen brengt ! dat is inderdaad Backpacking !!!
    Geniet nog van deze weekjes, toch ook Mooie Kerstdagen gewenst, waar jullie die ook mogen vieren en, zoals wij in Limburg zeggen: Nen goeie Roetsj int Nuuj Jaor !!!

• 17 December 2012 - 23:47

Moniek:

Hanny! Weer super om te lezen! Nu lekker aan het reizen, heerlijk! Lekker genieten nog en veel plezier. Voor je het weet ben je alweer in Nederland;). xxx

• 22 December 2012 - 22:43

Fam. Ficken - Wetzer, Maasbracht:

Meiden, wat een ongelofelijke reis beleven jullie !

Bovenstaande journaals laten toch heel veel van dat prachtige land "aan ons voorbij trekken". De Borobudur, de Prambanan en Bromo zijn toch echte wereld-wonderen !!! Jullie foto's geven daar een indrukwekkend beeld van !

Overigens, al die belangstelling voor jullie persoontjes, we dachten dat jullie daar in Utrecht wel mee om hadden leren gaan !?

Dames, geniet nog lekker van jullie laatste 2 weken in Indonesie !!!

Ondanks de geheel andere cultuur: toch hele mooie Kerstdagen en een spannende Roetsj naar 2013, daar in Indonesie !!!

Lieve groet van familie Ficken, Maasbracht.

• 28 December 2012 - 20:23

Fam. Ficken-Wetzer, Maasbracht (Limburg):

Lieve Meiden;

Wij wensen jullie een fantastisch goeie Roetsch naar 2013;

Komende week een hele goeie terug-reis en

DANK voor jullie buitengewoon interessante reisverslagen !!!

Ome Erik & tante Helma.

• 01 Januari 2013 - 22:04

Annie:

Hallo Hanneke,
    Wat een ervaringen. Erg leuk en interessant om te lezen.
    Goede reis terug naar Nederland.
    Groetjes Wim en Annie

• 24 Augustus 2014 - 15:43

Judith:

Hier een geheim bericht ruim 1,5 jaar later. Binnekort is het weer zover en mogen we weer :-D Ik kan niet wachten! Heb net alle posts teruggelezen en ben weer helemaal excited!
    Ik zie je vanavond rijstkorrel.
    X Judi