Apa kabar? Baik Baik - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Hanneke Schrijver - WaarBenJij.nu Apa kabar? Baik Baik - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Hanneke Schrijver - WaarBenJij.nu

Apa kabar? Baik Baik

Door: hann

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

01 November 2012 | Indonesië, Ubud

Joehoeee daar ben ik weer vanuit het prachtige Ubud!
Apa kabar? Baik baik means: Hoe is het? Goed goed! En dat gaat het hier: goeehoed! Na een nachtje Tulamben en een dagje bountystrand zijn we zondag vooral wezen relaxen in Ubud. 's middags hebben we heerlijk gezwommen in ons paradijselijke zwembad en toen we onze kamer wouden betreden bleek dat we de sleutel waren verloren. Aan reservesleutels doen ze hier niet echt.. een mannetje ging de sleutelmaker halen en die sloopte het slot eruit en hopseflops hij knalde er zo een nieuwe in. Zo kan het natuurlijk ook;) Zondagavond hebben we een Friese man ontmoet waarmee we gezellig in een barretje bij een reggaebandje zijn wezen relaxen.
Vorige week kwamen we erachter dat onze methode in het engels niet echt goed werkt bij de Spa.. Wij hebben deze week ons plan van aanpak omgeturnd. We hebben besloten dat ze modellen mee moeten gaan nemen en daardoor zullen ze als het goed is serieuzer gaan oefenen. Ook zijn wij bezig met het promoten van de Spa door folders te verspreiden door Ubud.
Dinsdag hadden we weer English coure. Ditmaal werden we ook vergezeld door een Aussie : mr Hara. Een superaardige man die veel op Bali komt en dus goede tips in z'n broekzak heeft!
Uiteraard hebben we vorige week ook weer een bezoekje gebracht aan de Yoga Barn voor de morning flow. Begin de dag met een yogalesje tralalaa...:)
Weekend: KUTA BEACH
Hop hop op de scooter naar Kuta. Na maar 1 keer verkeerd te zijn gereden kwamen wij aan in het touristische oord Kuta. Marlon had ons een fijn tipje van een homestay gegeven, daar zijn we dan ook verbleven. Perfecte locatie! Na onze spullen te hebben gedropt en te hebben gegeten zijn we als een malle naar het strand gegaan want het was mie heet! We hebben gelijk een surflesje gedaan, helaas moest ik na 30 minuten al stoppen aangezien m'n piercing eruit was gescheurd.. Dat was een potje balen want ik vond het helemaal leuk! Gelukkig heb ik nog 10 weken om te oefenen;). 's Avonds hebben we het nachtleven onveilig gemaakt en zijn we naar the Skygarden geweest. Een supervette club met veel happyhours, dakterras, waterpijp, danseressen, vuurgooiers etc. etc. Het kuta weekend hebben we dan ook veelal vervuld met shoppen, beachen en clubben!
Maandag hebben we aan ons onderzoek gewerkt en een interview opgezet voor in Ubud. We gaan mensen met acne interviewen om een aantal antwoorden op ons onderzoek te krijgen en om meer quests richting Spa Hati te krijgen. 's Middags had ik weer English course en Juud bleef op de Spa. De engelse docent kon niet aanwezig zijn, dus ik moest de les alleen vullen. Dit ging goeed, alleen waren de kinders van de eerste klas vrij druk. Toen besloot ik maar Chinese Whisper met ze te gaan doen, wat leukie was! Ik heb ze ook gevraagd de betekenis in Bahasa Indonesia te geven waarna ik het probeerde na te vertellen, dat was natuurlijk lachen geblazen voor die kinders want ik bakte er donders weinig van haha! O en ik ben vandaag voor het eerst alleen op de scooter wezen rijden. In het begin wel wat spannend want lees: honden + kippen op de weg, gaten in de weg, links rijden, amper verkeersregels en links en rechts ingehaald worden. Na vijf minuten voelde ik me vrij relaxed en nu vind ik het leukie! Maar in hele drukke gebieden rijdt expert juud toch nog even;). Deze week zijn we verder weer bezig geweest met ons onderzoek en engelse les geven. Dinsdagavond zijn we gaan eten met Mr Hara een local vriendin van hem en nog een local. We werden uitgenodigd om de volgende dag bij een tandenvijlceramonie te komen kijken. Deze vindt altijd plaats voor het trouwen. Hoektanden worden dan bijgevijld. Met hoektanden lijk je op een dier en bad spirits. Na onze sarong uit onze kast te hebben getoverd stonden we om 8.30 uur readysteady. Even later kwam Mr Haro ook aanfietsen, hij werd nog even omgeturnd in een Balinese man en toen vervolgden wij onze weg naar de ceramonie. Er kwamen honderden mensen op af en iedereen nam zelf bereid voedsel mee. Het zag er allemaal prachtig uit. Vele mensen hebben hier een week lang tot middernacht aan gewerkt. Werkelijk prachtig! Helaas hebben wij het tandenvijlen zelf niet mee kunnen maken want deze dames moesten natuurlijk weer present zijn bij de Spa Hati. hihi.
Vandaag hadden wij met Louise afgesproken bij Daju's Warung. M'n favo warung hier ( organic food en superfresh). Om half acht hebben we meegedaan met Mantra's zingen. Wat was dat een bijzondere ervaring. Er waren vier mensen die de mantra's leidden met zang, gitaren,djembe een sambabal en nog een instrument waarvan ik even niet op de naam kom. We zaten met z'n allen in een kring in kleermakerszit op de grond en hebben een 1,5 uur mantra's gezongen. Er waren veelal hippiemensen. Een ding weet ik wel: volgende week donderdag ben ik weer present!
Morgen gaan we ons Visa verlengen en daarna waarschijnlijk naar de Tanah lot/ onderwatertempel en de rest ja daar laten we ons zelf nog door verrassen..
Een fijn weekend!

Liefs vanuit het kunstzinnige hart van Bali: Ubud. Xx hann


  • 01 November 2012 - 15:48

    Saskia:

    Allemaal leuk, mooie en jaloersmakend!! Enjoy lievie!!

  • 01 November 2012 - 16:47

    Riny Wetzer:

    Hee Hanneke, Keileuk om ook jouw visie op jullie Bali-avontuur te lezen. Toch weer net een iets ander verhaal dan van Judith en je begrijpt.....wij willen ALLES weten. Geniet ervan, veel liefs

  • 02 November 2012 - 12:02

    Nicolle:

    Ha Hann!!! Ja, wat leuk om weer te lezen wat je zo allemaal doet daar. Tanden vijlen? Hahaha, daar had ik nog nooit van gehoord. Mijn collega bij HypoTakeCare gaat maandag ook voor twee weken naar Bali, maar hij zit niet in Ubud. Echt toevallig. Maar wie weet kom je hem wel tegen...
    X Col

  • 02 November 2012 - 12:02

    Nicolle:

    Ha Hann!!! Ja, wat leuk om weer te lezen wat je zo allemaal doet daar. Tanden vijlen? Hahaha, daar had ik nog nooit van gehoord. Mijn collega bij HypoTakeCare gaat maandag ook voor twee weken naar Bali, maar hij zit niet in Ubud. Echt toevallig. Maar wie weet kom je hem wel tegen...
    X Col

  • 02 November 2012 - 21:45

    Gerda Wijermars:

    hoi Hanneke,

    Zo te lezen heb je het erg naar je zin.
    Geniet van de leuke dingen daar.

    Veel liefs en groeten Nico en Gerda

  • 08 November 2012 - 18:30

    Shar:

    Hanssie!! weer een super leuk jaloersmakend berichtje van jou!! leuk leuk... wat een leuke dingen maken jullie toch weer mee. nog niet uitgekeken daar dus! Have fun daar en toi toi!! Liefs

  • 09 November 2012 - 16:10

    Ingrid:

    Apa kabar? Baik Baik

    Want ja ook hier staat het weekend voor de deur! Terwijl jij misschien het nachtleven daar weer onveilig maakt in misschien wel een korte broek! Genieten daar lieve schat!

    Blijft geweldig om je mooie verhalen te lezen! Vooral mee door gaan dus!
    Mis je de pepernoten en of andere typische Nederlandse dingetjes al?

    Fijn weekend & onwijs fijne week!
    Xxjee!

  • 12 November 2012 - 08:22

    Wiebrig:

    Heejj Hannie!!!

    Zo te lezen ben jij al een halve Balinees!!! Dit leventje past volgens mij helemaal bij jou..!

    Super leuk om te lezen!! Ik heb nu twee reisblogs bij te houden (ook Florien is net in Bali geweest en is nu op doorreis door Indonesië) en dat is best jaloersmakend kan ik je vertellen!! ;) Maar ik gun het jullie van harte dus vooral genieten!!!!

    Blijf ons vooral op de hoogte houden van jullie avonturen daar!!

    Veel liefs en een dikke tut uit Friesland voor jou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Hanneke

Actief sinds 26 Mei 2009
Verslag gelezen: 606
Totaal aantal bezoekers 18440

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2012 - 03 Januari 2013

Bali, the paradise

02 Juni 2009 - 22 Augustus 2009

Camp USA

Landen bezocht: